Regelmatig zetten wij onze webshops in de kijker aan de hand van een interview. En vandaag maken we kennis met HÖNGRY, een webshop waar groenten en fruit centraal staan. Met een vleugje fantasie en speelse creativiteit zorgen ze ervoor dat kinderen er dol op zijn!
Wie?
“Ik ben Bieke, mama van twee vrolijke kleuters en getrouwd met Mathieu. Vorig jaar waagde ik de sprong en zei ik mijn marketing job vaarwel. De struggles aan de keukentafel inspireerden me om een positief merk te bouwen rond groenten en fruit. We experimenteerden met grappige bedverhaaltjes over een springende Tilly Wortel of headbangende Freddie Broccoli. Al gauw kwamen deze gekke figuurtjes ook aan tafel ter sprake en dat zorgde voor een heel andere vibe rond groenten en fruit. We creëerden een ongedwongen, positieve connectie en herkenbaarheid. Dat was ons ‘aha’ moment. Zo is het merk HÖNGRY ontstaan.”
Fruitige groentenliefde
Bieke en Mathieu ontwierpen een zotte bende van fruit en groente karakters. Allemaal herkenbare figuren met een hoek af. Hun merk kenmerkt zich door humor, kleur en veel fruitige groentenliefde. Hun assortiment bevat prentenboeken en speelgoed met de missie om kinderen enthousiast te maken over fruit en groenten zonder dat ze ze perse moeten opeten. Want enthousiasme is het begin van elke positieve ervaring!
Hun producten bedenken ze zelf in Gent en moeten altijd voldoen aan deze drie criteria:
– fantasie en spel stimuleren rond fruit en groenten
– interessant zijn voor het kind en nuttig zijn voor de ouders
– betaalbaar zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn.
Hier hun drie favoriete producten:
- “Het kartonboekje ‘Gaan met die Banaan’ is zo’n veelzijdig boekje, een echte musthave voor op de geboortelijst. Het stevige boekje is al vanaf 1 jaar interessant door de vrolijke kleuren en grappige illustraties van onze fruit en groenten karakters. Voor peuters en kleuters boeit het boekje door de rijmpjes en de woordenschat. Ik ken zelfs een kleuterjuf die het boekje als inspiratie gebruikt bij kleuterturnen. Een boekje waar je als ouder/juf veel kan uithalen om te connecteren met je kind rond fruit en groenten.”
- “Bij het ‘Banana Split memo spel’. heeft een groot scherp mes de fruit en groenten vrienden in twee stukken gesneden. De vrienden zijn in paniek en zitten diep in de puree. Het is aan de spelers om de bovenkant en onderkant terug bij elkaar te voegen, maar… pas op voor de mixer! Het is een memory met extra actiekaartjes zodat het ook leuk en interessant blijft voor oudere kinderen. Hier zijn we heel trots op. Samen met het gezin een spelletje spelen is echt een verbindingsmoment. Fijn dat we dat dus met fruit en groenten kunnen doen.”
- “De Brock’n Roll tattoos zijn een bestseller bij ons. Welk kind vindt tattoos nu niet leuk?! Wij vinden het heerlijk om te zien dat kinderen helemaal loco gaan voor een broccoli op hun arm en een banaan op hun been. Een ideaal klas geschenkje want er zitten 25 tattoos in 1 setje.”
Online en offline verder uitbreiden
Bieke vindt het heel leuk om haar eigen merk uit te bouwen en via de webshop meteen reactie te zien. Daarom blijft ze een eigen webshop belangrijk vinden: zo voel je meteen welke producten wel of niet werken.
In 2023 wil Bieke het gamma van HÖNGRY verder uitbreiden en meer shoppers naar de webshop trekken. Daarnaast wil ze ook in meer fysieke winkels te koop zijn. De combinatie van online en offline vindt Bieke een sterke factor om hun merk verder te laten groeien en meer mensen te bereiken.
Wij wensen hen alvast alle succes in 2023!
Heb jij ook een webshop en wil je graag op Lijstjestijd verschijnen?